Wijzertje 16 november 2018

wijzertje

agenda

Agenda*


ma 19 nov Inpakavond
wo 28 nov Inloopavond, groep 1 t/m 8
wo 5 dec Sinterklaasfeest
do 6 dec Studiedag
wo 12 dec Inloopochtend directie, ZW 1
do 20 dec Inloopochtend, groep 1 t/m 4
do 20 dec Kerstviering
za 22 dec 2018 – zo 6 jan 2019 Kerstvakantie
 * De agenda loopt t/m de kerstvakantie, wijzigingen voorbehouden. Het Wijzertje houdt de agenda wekelijks bij. Voor het gehele jaaroverzicht zie de kalender in het jaarboek.

Erna-en-Arlette
Beste ouders/verzorgers,
Social Schools

We merken dat de communicatie via Social Schools nog niet optimaal werkt. Na het overzetten van DigiDUIF naar Social Schools is gebleken dat niet automatisch alle e-mailadressen zijn overgenomen. Dit houdt in dat een aantal ouders geen informatie van ons ontvangt. Dit zijn de ouder(s)/verzorger(s) die in DigiDUIF als tweede gebruiker door de hoofdgebruiker zijn toegevoegd.

Samen met andere scholen zijn wij in overleg met Social schools om dit allemaal beter te laten verlopen.

social-schools-logo

We willen voor dit moment de hoofdgebruiker vragen om zelf het telefoonnummer en/of e-mailadres van zijn/haar (ex-)partner in Social Schools toe te voegen. Wanneer u dit heeft gedaan, ontvangt ook uw (ex-)partner weer de informatie die door ons verstuurd wordt.

Hoe voegt u een extra gebruiker toe in Social Schools?

  • U gaat naar socialschools.nl en kiest voor Inloggen
  • Log in op Social Schools 3.0
  • Klik op uw naam rechtsboven en selecteer Account & Profiel
  • Ga naar het tabblad Contactgegevens
  • Daar kunt u vervolgens kiezen voor Extra e-mailadres toevoegen of Extra telefoonnummer toevoegen

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen dan kunt u contact opnemen met Monique van Deursen van de administratie. Bedankt voor uw medewerking.

Groepsdoorbroken ateliers

microphone-1209816_1920Inmiddels zijn ook de groepen 3, 4, 7 en 8 gestart met de groepsdoorbroken ateliers op het gebied van drama, muziek en beeldende vorming.  Er is enthousiast gewerkt aan de verschillende onderwerpen.

In de groepen 7 en 8 zijn ze binnen het thema muziek bezig geweest met ritmes klappen. Bij beeldende vorming worden mooie dingen gemaakt van papier-maché en tot slot krijgt er een groep dramales.  Er gebeuren mooie dingen!


Kerstversiering

Op vrijdag 7 december gaan wij op beide locaties de kerstdecoratie aanbrengen. Om de school in kerstsfeer te brengen is er behoefte aan kerstgroen. U kunt hierbij denken aan guirlandes, kransen en kunstkerstbomen. Heeft u thuis nog een mooie kunstkerstboom, kerstkrans of guirlande die u wilt schenken aan de school, dan ontvangen wij deze graag op vrijdag 7 december.

kerstgroen

Als u ons op vrijdag 7 december ’s middags onder schooltijd kan helpen met het decoreren van de locaties, wilt u dan voor Zonnewijzer 1 contact opnemen met Nieke Kops via nieke.kops@spaarnesant.nl en voor Zonnewijzer 2 met Mark Hoedeman via mark.hoedeman@spaarnesant.nl

Op vrijdag 21 december zijn wij op zoek naar mensen die ons kunnen helpen met het opruimen van de kerstspullen. Dit doen wij direct ’s ochtends. Ook hiervoor kunt u zich opgeven bij Nieke Kops en Mark Hoedeman.


Groep 6 programmeert

scratchDeze week is groep 6A begonnen met het programmeerprogramma ScratchJr. Deze eerste keer mochten de kinderen gewoon heerlijk ontdekken wat er allemaal mogelijk is.

binary-code-475664_1920Vanaf volgende week gaan de kinderen verder met ontdekken, maar krijgen zij ook de eerste opdrachten. Het doel is dat de kinderen vooral ervaring krijgen met het ‘eenvoudig’ kunnen programmeren. Hoe meer ze gaan ervaren, hoe leuker het programmeren gaat worden.

In groep 6A zijn wij de laatste tijd veel bezig met de computers en iPads. Zo hebben de kinderen al een digitaal sprookje (met ingesproken teksten) gemaakt via PowerPoint en een quiz gemaakt met het programma Kahoot.


Drama in de klas
We zijn vorige week begonnen met de lessenserie cultuur. Het thema hierbij is Feest. De kinderen hebben er erg veel plezier in. Zo leren ze bij de lessen drama bijvoorbeeld hoe ze spanning op kunnen bouwen met het laten zien van verschillende emoties.  Ze krijgen hiervoor een briefje met verschillende situaties binnen het thema. De situatie mogen ze dan laten zien in een tableaus.
img_3761