Wijzertje 29 Juni 2018

* De agenda loopt t/m de voorjaarsvakantie, wijzigingen voorbehouden. Het Wijzertje houdt de agenda wekelijks bij. Voor het gehele jaaroverzicht zie de kalender in het jaarboek.

Beste ouders / verzorgers

Formatie volgend schooljaar

Vrijdagmiddag zullen de leerlingen geïnformeerd worden door hun huidige leerkracht over volgend schooljaar. Altijd een spannend moment wie volgend jaar de nieuwe juf of meester van de groep wordt. We geven de kinderen de gelegenheid om zelf het nieuws na schooltijd thuis te vertellen. In de namiddag ontvangt u als ouders een brief met als bijlage het formatieoverzicht van aankomend schooljaar. Het was ook dit jaar weer een puzzel van hogere orde, een mooie uitdaging. We zijn blij met het resultaat. Voor de zomervakantie zal er nog een moment zijn dat de leerlingen kennis kunnen maken met de nieuwe leerkracht. Leerlingen van groep 3A komen automatisch in 4A. 4B wordt automatisch 5B en zo verder. De groepsindeling van de nieuwe groepen 3 zal op korte termijn volgen. Voor vragen met betrekking tot de formatie kunt u terecht bij de directie.

De studiedag van 21 juni

Vorige week donderdag hebben wij een vruchtbare studiedag gehad. In de ochtend zijn we met het gehele team aan de slag gegaan met een verdere verdieping van onze visie op cultuuronderwijs. We hebben gebrainstormd over hoe wij willen dat ons muziekonderwijs er over een paar jaar uit gaat zien.

Daarnaast hebben we aandacht gegeven aan de identiteit van de school. We zullen u hier in de loop van dit jaar verder over informeren.

Formulieren voor de administratie

Heeft u formulieren voor de administratie dan kunt u die persoonlijk afgegeven. Ook is er sinds twee weken de mogelijkheid om uw formulier(en) in een brievenbus te werpen. Op Zonnewijzer 1 hangt deze bij de administratie. Op Zonnewijzer 2 kunt u de brievenbus vinden bij de ingang aan de linkerkant.

Humanistische Vormingslessen

We zijn blij te kunnen melden dat vanaf het nieuwe schooljaar tevens de groepen 7 één keer per week Humanistische Vormingslessen krijgen. Vanaf het nieuwe schooljaar dus zowel voor de groepen 8 als 7 Humanistische Vorming. Mooi nieuws! 

Deelnemen aan de Activiteitencommissie: de leukste manier van ouderparticipatie!

Vindt u het ook zo leuk dat de school van uw kind(eren) zoveel activiteiten organiseert? Om maar een paar te noemen van afgelopen schooljaar: het Sinterklaasfeest, het kerstdiner en de kerstborrel, de sportdag, de lustrumweek met afsluitend het lustrumfeest. Natuurlijk, tijd-technisch is het soms een stressfactor want we zijn allemaal druk (“Waar haal ik binnen een dag een Ot of Sien outfit vandaan?”, “Heeft mijn kind zich echt opgegeven voor het maken van een lasagne bij het kerstdiner?”). Maar de blije gezichtjes van de kinderen en hun enthousiaste verhalen na afloop maken veel weer goed.

U begrijpt ongetwijfeld dat een activiteit organiseren voor ruim 500 kinderen niet iets is wat een paar leerkrachten ‘even tussendoor doen’, ook gezien de hoge werkdruk en beperkte budgetten. Gelukkig kan de school daarom een beroep doen op de Activiteitencommissie (AC) die – mede dankzij uw ouderbijdrage – zo goed mogelijk probeert te helpen. 

Wat doet de AC?

Begin dit schooljaar startte de AC met heel veel nieuwe en enthousiaste leden. Allemaal ouders die in werkgroepjes vrijwillig de school helpen met het bedenken, invullen, organiseren en uitvoeren van de grotere schoolevenementen. En, al zeggen we het zelf, wat was het allemaal geslaagd en wat hebben de kinderen (en de ouders!) genoten van al deze fantastische activiteiten!

Uiteraard doet de AC dit volgend jaar weer heel graag. En ook al zijn we met veel leden gestart, in de loop van het jaar zijn er helaas toch wat mensen geweest die hebben moeten afhaken. Zo hebben we recent drie vertrekkende leden in het zonnetje gezet met toepasselijke zonnebloemen en een mooie ‘zonnestraal broche’. Ook via deze weg: dank jullie wel Marinka, Annabel en Jenny (v.l.n.r. op de foto), we zullen jullie creativiteit, enthousiasme en inzet missen!

Oproep

Voelt u zich ook geroepen tot ouderparticipatie? Kom ons dan versterken door uw creativiteit in te brengen en/of de handen uit de mouwen te steken!
Aanmelden kan op het e-mailadres aczonnewijzerhaarlem@gmail.com.

Bericht van de schoolfotograaf

Enige weken geleden is de schoolfotograaf op bezoek geweest voor de kleuters en voor de groepen 8. Via school heeft u een kaart ontvangen met inlogcodes van de foto(s) van uw kind(eren). Hierop staat aangegeven dat als u de foto’s vòòr 1-7-2018 bestelt, er een vroegboekkorting wordt gegeven en er geen verzendkosten worden berekend. De foto’s worden na deze datum afgeleverd op school.

Uiteraard kunt u na 1-7-2018 blijven bestellen maar dan zal de korting komen te vervallen en er zullen verzendkosten berekend worden. De foto’s worden dan naar uw huisadres gestuurd. De verzend- en verpakkingskosten zijn vanaf € 2,75 euro (zie winkelwagentje).

Met vriendelijke groet,
het team van Gallery Schoolfoto

 

Opgefriste bedrijfshulpverleners

Afgelopen dinsdag hebben Mariska en Wout een opfriscursus op de BHV gehad.
In de ochtend was er aandacht voor EHBO: botbreuken, oppervlakkige wonden, brandwonden, oogletsel maar ook reanimatie, de stabiele zijligging en verplaatsingstechnieken.
In de middag zijn we opgefrist met waar er aan gedacht moet worden als er een brandmelding is. Al met al hebben we een zeer leerzame en interessante dag gehad. We hopen natuurlijk dat we het zo weinig mogelijk hoeven toe te passen ;). 

In de brievenbus

Beste ouders,
Vrijdag 15 juni is er tijdens de circusvoorstelling onderstaande schooltas uit mijn oranje bakfiets meegenomen! Heeft iemand deze zwart-grijze O’Neill tas nog gezien? Heeft iemand iets verdacht gezien? Voor tips/reacties kan er contact opgenomen worden met 06-10636958. Inhoud van de tas: bril, voetbalschoenen, agenda, zak met knikkers en sleutel. Alvast bedankt!
Groetjes, Veerle

error: Inhoud is beveiligd